Hyundai Ioniq 5, dört yıl önce tanıtıldı ve kısa sürede kompakt elektrikli SUV segmentinde en çok satanlardan biri oldu. Retro ve futuristik tasarımı hedef kitle tarafından çok beğeniliyor, ergonomik iç mekanı ise birçok sürücüyü memnun ediyor. Detaylı incelememiz yakında gelecek, ancak şimdi gerçek dünya menzili ve verimliliğine odaklanacağız. Ioniq 5‘in şekli ve boyutu en verimli aerodinamiği önermese de, 77.4 kWh batarya paketi makul bir menzil sunmalı. Alışık olduğumuz test rotalarını aynı hızda ve aynı yerlerde, diğer tüm araçlarda olduğu gibi çift yönlü olarak test ettik. Test sırasında hava sıcaklığı 23°C idi, bu da bu tür testler için neredeyse mükemmel bir hava durumu, bu nedenle Hyundai’nin sonuçlarına küçük bir bonus verilecek.
En düşük test hızımız olan 60 km/h’de Ioniq 5‘in tüketimi pek parlak değil. Daha büyük modeller kadar enerji kullanıyor ve sedan kardeşi Hyundai Ioniq 6’ya kıyasla oldukça geride kalıyor. İki model aynı güç aktarma organlarını paylaştığı için benzer sonuçlar bekliyorduk, ancak Ioniq 5‘in daha yüksek ağırlığı ve daha büyük tekerlekleri bu durumu etkiliyor.
Hyundai Ioniq menzil testi tamamlandı, ak koyun kara koyun ortaya çıktı
90 km/h hızında Ioniq 5‘in sıralaması biraz iyileşiyor. Aerodinamik özellikler bu hızda etkisini gösteriyor ve geleneksel aynalar yerine kullanılan kameralar rüzgar direncini azaltarak tüketimi Ioniq 6’dan daha az artırıyor.
En yüksek test hızımız olan 130 km/h’de Hyundai Ioniq 5 77.4 kWh AWD’nin sonuçları daha da iyi ve neredeyse Ioniq 6 ile aynı seviyede. Ioniq 5, ayrıca daha küçük Hyundai Kona’dan da daha iyi sonuçlar elde ediyor, bu da övgüye değer bir başarı.
Hyundai Ioniq 5 77.4 kWh AWD’nin popülerliği şaşırtıcı değil. Ayırt edici tasarımı ve geniş iç mekanı ile birlikte oldukça iyi bir menzil sunuyor. Ayrıca kısa şarj süreleri ve çift yönlü şarj özellikleri de bulunuyor. Ioniq 5‘in menzilini her hız ve sıcaklık kombinasyonunda hesaplamak için widget’ı kullanabilirsiniz.